25.2.07

Spicewood Seven, „Kakistocracy“

(Austin Records)

****
Die Liner Notes auf diesem Album:
Uncle Henry says, “The dumbest jackass always brays the loudest.”
This is not intended as a Protest Record. We have come to witness, not to bray. We have no Party Affiliations, no Choir to Sing to, no Fans to Piss off.
We have no Magic Solution for the World’s Problems.
We may even be part of the Problem.
Our theme is Kakistocracy—the idea of a society controlled by its worst
members or living down to its lowest common denominator. This condition didn’t happen overnight—under Bush or Clinton or any other scapegoat you could name. It has been festering for decades. It is not a Problem of Wealth or Poverty, War or Peace, Republican or Democrat. It is a Loss of Purpose. A Loss of Nerve.
We wanted to do Something. So we wrote some Songs.
That’s not much, admittedly...
...but we hope they will make you think and maybe even dance.

Nun, eine bessere Welt macht das Album wohl kaum, aber zum Tanzen bringen kann es einen schon (wenn man denn überhaupt tanzt...). Denn das ist ein Protestalbum das ganz wunderbar groovt. Eine sehr starke Americana-Mischung aus Country, Rock und Blues, aus flotten Uptempo-Nummern und melancholischen Balladen, mit wechselnden Sängern und Sängerinnen.
Spicewood Seven sind der Tommy Spurlock (vocals, guitars, steel, banjo usw.), Luke Powers (vocals) und Jamie Oldaker (drums) – Spurlock und Powers haben alle Songs geschrieben. Dazu kommen Gäste wie Rosie Flores, Elana Fremerman (Hot Club of Cowtown, Bob Dylan), Garth Hudson (The Band), Leon Rausch (Bob Wills and the Texas Playboys), Brennen Leigh und anderen.
Tommy Spurlock aus Spicewood, Texas, ist ein Veteran in der Musikszene; sein Plattendebüt gab er 1971 uner Produzent T-Bone Burnett als Gitarrist des Duoa Delbert & Glen (Delbert McClinton und Glen Clark). Als Gitarrist, Steel-Gitarrist war er u.v.a. für The Band, Rosanne Cash, Rodney Crowell, George Jones, Robert Earl Keen Jr., Highway 101, Chip Taylor und Emmylou Harris tätig.

Keine Kommentare: